Hij zingt

… terwijl ik aan mijn computer rekeningen betaal en uit het raam kijk naar een ondergaande zon.
Hij zit in bad en zingt.
Luid en vrolijk.

Niet helemaal juist. Soms wat vals.
Maar met ongekende kennis van de tekst.

Morrissey

Zijn genre. Niet het mijne.

Ik glimlach. Even schiet de ex door mijn hoofd. Zoals we vroeger zongen, zo zingen we nu niet meer. Dat is soms zo ‘au’ omdat dat het belangrijkste was wat ons bond.

Maar ik zing. En hij zingt.
Ik geniet van zijn kinderlijke enthousiasme. Hij heeft dat. Hij is blij.
En ik dus ook.

Ik voel.

5 thoughts on “Hij zingt

  1. Mensen die zingen zijn gelukkige mensen ! Waarschijnlijk doe jij dat met hem, hem gelukkig maken …
    ‘k Zou zeggen, zing een strofe mee 😉

zegt u het maar!

