DAS straf

Gestraft!
Zoonlief is gestraft.

Geen gewoonte hier en ik geloof zelfs dat het slechts de tweede keer is. En die eerste keer was vorige week en wel om dezelfde reden.

De zoon is van het studeerluie type. Om het in het plat Kempens uit de drukken: Hij doet geen LAP!
Tot vorig jaar kon hij zich dat nog permitteren. Dit jaar botst hij regelmatig met zijn neus tegen de spreekwoordelijke blinde muur.

Nu hebben wij meestal nogal een praatmentaliteit in dit twee-personen-gezin en hou ik zelf eerlijk gezegd niet van straffen.

Als gevolg van een twee-verschillende-stijlen-oefening is mijn kind wat ik noem ‘een kaskeskind’ geworden. Lees= hij houdt enorm van videogames, wii en minecraftgedoe. Eindeloze discussies voeren we over het al dan niet gewelddadig zijn van die dingen. Ik heb er een bloedhekel aan maar ben zelf niet echt een voorbeeld van een ‘kaskesloos’ leven. Moeder computert zwaar! Zowel als hobby als werkgerelateerd.

Afijn… om deze twee gegeven feiten naadloos aan elkaar te kleven, kan ik u vertellen dat zoonlief me wijsmaakte dat hij vandaag geen toets had. Dat zijn juf me vertelde dat hij grandioos zakte voor een zware toets van cijferen. Dat ik bijzonder teleurgesteld was en hij dus bijgevolg geen enkel ‘kaske’ mocht gebruiken vandaag.

Het gevolg: een bijzonder boze zoon, een zuchtende moeder …
Gevolg daarvan: zoonlief die gaat pingpongen bij zijn grootmoeder, moeder die rustig rapporten schrijft
Gevolg daarvan: zoonlief die goedgezind thuiskomt en zich nog even in de veranda bij zijn moeder neervleit.

Kort door de bocht gaande gevolgtrekking: geen kaske is een beter leven.
Of zoiets?!

6 thoughts on “DAS straf

  1. Voor de examens is Chattheo ook zwaar gestraft geweest, zelfs cola en snoep verdwenen en het heeft geholpen,……want nu studeert hij prima, wat is dat toch met die luie studenten??? Eerst moet je alles afnemen om hen tot inziens te laten komen,…..

zegt u het maar!

