Kinderloos genieten

Zoonlief is met zijn grootouders naar de Dino’s in Antwerpen.
Vwalla. De boodschap van deze dag die ik u graag meegeef. Mocht het u interesseren?

Ik lummel. Was mijn haar. Hang wat rond Zing een paar rondjes. Ruim wat op.
Zonder het verlorenmoederpoes-gevoel.
Genieten van mijn huis. De zon. Het terras. Mijn boek.
Lekker.

Want straks komt hij terug thuis. Zegt hij ‘goed’ wanneer ik hem vraag hoe het was. Kruipt hij tegen me aan in de zetel. Zijn er knuffels.

Dus ik mis hem niet. Nu niet.

De boekskes hebben gelijk. Het gemis wordt minder en anders.
Twee jaar geleden stierf ik duizend doden.
Nu kan ik het gemis even klasseren en genieten.

Vwalla. Nog een boodschap. Meer voor mezelf dan.

2 thoughts on “Kinderloos genieten

  1. Hoe ouder ze worden, hoe gemakkelijker het gaat. Ze hebben ook de ruimte nodig om daarin te groeien. Ze elke dag een beetje losser laten stap per stap. Veel sterkte ermee!

zegt u het maar!

