Hoor es …

Opeens bevind ik me in een bos met fluisterende bomen en minder fluisterende vogels. De jongen steekt zijn grote micro onder mijn neus. Ik aarzel even en besluit me dan toch maar te smijten. Driie, twee, een … GO!

Ik deed van hoorspel. Inspreken voor het Kaartenmuseum in Turnhout. Ik speelde Amalia Van Solms. Met mijn beste Hollands accent. Lang geleden dat ik nog iets van acteren deed. In 2009 speelde ik de getemde feeks in een stuk van Shakespeare. Het werd het meest slopende stuk dat ik ooit speelde. Ik identificeerde me helemaal met dat personage. Niet gezond. Niet goed.

Twee maanden later was mijn wereld voorgoed veranderd.

Buiten mijn bijdrage in de verkiezingscampagne van GROEN in Turnhout in 2012 acteer ik niet meer. Ik ben momenteel liever mezelf dan iemand anders. 

Hoewel ik dus moet toegeven dat het best leuk was. Samen met Brigitte en Katrine een toneeltje doen. Mezelf nog eens smijten om een personage goed neer te zetten. Heel fijn. Heel leuk.

Wat me echter het meeste bijblijft is het gesprek nadien. Jorgo vertelt. Dat hij bij de televisie en radio de menselijke meerwaarde miste. Dat hij zijn stoute schoenen aantrok en een eigen bedrijfje oprichtte. Koesterende Klank.. Een mooie tere naam voor iets dat vanuit een prachtig idealisme ontstond. 

Jammer dat mooie dingen altijd zo duur zijn. Dus spaar ik maar. Omdat ik ooit een mooi portret wil maken … van mijn ouders, Van mezelf. Van mijn zoon. 

Terwijl hij erover praat, zie ik glinsterende ogen, vrolijk gesticulerende armen … Een mooie jongeman. 

Daar heb ik een boon voor. Vooral vanwege het idealisme.En een beetje vanwege het mooi. 

zegt u het maar!

