Twentyfourseven

‘s Morgens nemen we afscheid aan de schoolpoort. “Dag jongen, tot straks”

‘s Avonds ontmoeten we elkaar op de speelplaats en rijden we samen naar huis.

En alle uren daartussen geniet ik ervan naar hem te kijken, hem te horen spreken en vertellen.

Of hij het zo leuk vindt, weet ik nog niet. Hij vindt al wel dat hij veel te hard moet werken.

“Het zesde leerjaar, pfffff, dat is keihard werken, bomma!” vertelt hij aan mijn moeder.

Zij vraagt: “Heb je een strenge juf?”

Hij aarzelt even en omhelst me. “Ik hou van jou, he mama!”

Ik schaterlach en knik naar mijn moeder: “Suuuuperstreng!!!”

 

Zoonlief zit een heel schooljaar in mijn klas. Of hoe aan alles voor- en nadelen zit!

 

6 thoughts on “Twentyfourseven

  1. een vriendin van ons heeft dit jaar ook haar zoontje bij haar in klas. En dat lukt daar ook aardig.
    Ik dacht eerlijk gezegd dat het niet zo makkelijk moet zijn (voor beiden)…

    Groetjes!

    • Het zal nog wel wat evolueren. Vandaag was hij boos op me omdat hij te veel huiswerk had gekregen. Dan moet ik toch ff benadrukken dat ik thuis de mama ben en dat hij dan dus niet boos moet zijn. Niet zo simpel dus ….

  2. Dat moet inderdaad heel dubbel zijn: enerzijds inderdaad een heel schooljaar genieten van hoe hij groeit en leert. Anderzijds is het voor beiden waarschijnlijk niet altijd evident om op school gewoon juf en leerling en thuis mama en zoon te zijn.

    Maar toch… ik wou zelf al vaak genoeg een vlieg zijn om te zien hoe Zoon het doet op school, dus stiekem moet het ook wel genieten zijn. 🙂

    • Je leert je kind effectief op een heel andere manier kennen. Ik begrijp hoe langer hoe beter waarom er soms misverstanden bestaan met ouders. Je hebt een totaal ander beeld van je kind thuis dan in de klas. Het blijft boeiend 🙂

zegt u het maar!

