Begin van het schooljaar

De dagen rijgen zich rustig aan elkaar. De zon schijnt. De regen valt. Ik werk. Verbeter dat werk en werk opnieuw. Vriendinnetjes zijn jarig en krijgen een cadootje. Kindjes worden geboren en jammer genoeg sterft de moeder van een nieuwe fijne vriend. De leerlingen zijn fijn om mee te werken. De kat spint. Zoonlief maakt af en toe graag zijn huiswerk. Ik verzeil op een onverwacht zonnig terras met net genoeg cava om een licht hoofd te krijgen. Ik glimlach en krijg een lach terug.

Het leven is goed. Zo simpel kan dat zijn.

Soms hangen de woorden dan wat langer in mijn ziel en keel en hart. Ze kwamen er net uit.

Een gulp geluk. Ik gun het u.

4 thoughts on “Begin van het schooljaar

zegt u het maar!

