Een beetje wezenloos kijk ik naar de muntjes. Ze telt, Vierenveertig, vijfenveertig centjes, mevrouw.

Ik knik mechanisch. Zo is ook mijn glimlach. Terwijl ik me omdraai en de deur automatisch openschuift, voel ik plots hoe ik iets vergeet. De autosleutel. Hij ligt nog op de toonbank. Snel gris ik hem nog mee. Dan loop ik naar mijn wagen.

Als een robot rij ik naar huis. Zoonlief heeft twee vriendjes die komen spelen en merkt dus niets van de staat van mijn gezicht.

Mijn hoofd bonst terwijl ik alles neerzet en langzaam naar boven ga. Ik wentel de dekens om me heen en huil.

Jank.

Mijn moeke vecht voor haar leven… en het is verschrikkelijk om haar zo te zien.

15 thoughts on “

zegt u het maar!

