Passop

Soms worden dingen die je denkt, voelt, schrijft tegen je gebruikt.

Een blog is publiek en bij sommigen algemeen goed.

Dat snoert me de mond.

Dat deed het al eerder.

We zouden afspraken kunnen maken. De anderen erop wijzen dat wat hier zwart op roze staat enkel in mijn hoofd bestaat. Dat ik mag schrijven wat ik wil, denk, voel en meemaak.  Dat ik enkel vanuit mijn eigen gevoel praat en dat iedereen die zich gekwetst voelt door wat ik schrijf me daar altijd op mag wijzen. Dat het hier mijn plek is. Enkel de mijne.

In het huidige klimaat wordt dat plots in discussie gesteld.

Het deed me denken, voelen en schrijven.

Ik hou mijn mond niet meer. Want wat in het groot gebeurt, is in het klein peanuts. Mijn blog is slechts eentje in de grote oceaan van woorden op wordpress. Wat ik schrijf is slechts een waterdruppeltje. Maar vele waterdruppels maken één grote waterplas. En ik zwem daar graag in mee.

Begrijpt u dat? Ook u daar, die mijn woorden tegen me gebruikt in het dagelijkse leven?

14 thoughts on “Passop

  1. TantierisŠ.. Bloem, Iris,

    Je post is weg, onvindbaar. Terwijl het een plaats in de top 10 verdient.

    https://ikbenbloem.wordpress.com/2015/01/10/passop/

    http://www.neneh.nl/gelezen-gehoord-gezien/wat-bloem-schrijft/

    Waar is je blogpost gebleven?

    X

    Grietje

    Van: Bloem’s blog Beantwoorden – Aan: Bloem’s blog Datum: zaterdag 10 januari 2015 12:40 Aan: Grietje Loof Onderwerp: [New post] Passop

    WordPress.com Bloem posted: “Soms worden dingen die je denkt, voelt, schrijft tegen je gebruikt. Een blog is publiek en bij sommigen algemeen goed. Dat snoert me de mond. Dat deed het al eerder. We zouden afspraken kunnen maken. De anderen erop wijzen dat wat hier zwart o”

  2. Ieder mag schrijven wat hij of zij wil. Ik heb in het begin van mijn blog ook opmerkingen gekregen, van als je dat er niet af haalt gaan we ermee verder. Ik zei dan altijd, doe maar. Ik vind dat juist interessant als men gaat dreigen, dat maakt het ook nog eens spannend.

zegt u het maar!

