Praaivesie

“Hallo iris, ik zit hier met jouw dak voor me en ik merk dat je leien hebt”

Mijn wenkbrauwen gaan even de noordelijke richting uit. Euh… met mijn dak voor je zitten???

Wanneer ik verder luister, verneem ik dat het gaat over mijn groepsinschrijving voor zonnepanelen. Sedert ik in september via een groepsinschrijving bij de huidige goedkoopste energieleverancier belandde, interesseert het me wel, die groepsaankopen.

Voor de lol schreef ik me in voor zonnepanelen. Ik kan dat namelijk helemaal niet betalen. (Dat is waar het woordje lol is toegevoegd). Ik wou gewoon eens weten hoeveel het me mogelijkerwijze zou kosten.

“Ik weet niet hoe oud uw woning is maar leien van voor 1995 zijn waarschijnlijk asbesthoudend.”

Ik knik en maak een aanmoedigend geluid. Ze heeft een sympathieke stem en vervolgt vlot.

“Ik zal u een mailtje sturen en dan kan u me het exacte verbruik mailen.”

Na een ‘dankuvoordeinformatie’ leg ik op en neem ik mijn boek weer op.

Even later valt het ‘frankje’. Via googlemaps zoeken ze dus mijn adres op en kunnen ze mijn huis bekijken. Aan de hand van die beelden zien ze dat ik een leien dak heb, dat ik een halfopen bebouwing bezit enzovoort …

Het voelt een beetje eng. Hoewel ik natuurlijk al lang en breed merkte dat mijn leven op het internet nog weinig geheimen lijkt te bevatten … toch voelt dit weer een beetje raar aan.

Raar?Raar!

8 thoughts on “Praaivesie

      • Na een lange tijd je verhalen weer gelezen. Mens wat geniet ik van jou verhalen, en wat herken ik daar veel van mezelf in terug. Dat gemis van de ex……….heb ik ook lang last van gehad en soms nog…..pffff

        • Erg hee … gelukkig betert het bij mij stilletjesaan (mag ook wel na vier jaar 🙂 ) Hij doet allerlei onaantrekkelijke dingen tegenwoordig. Dat helpt prima om over hem heen te geraken 🙂

    • Neen :), ik moet eerst een heel nieuw dak laten aanleggen. Dat kost me stukken van mensen… dus de zonnepanelen staan weer verder onderaan mijn lijstje.

zegt u het maar!

