Hoe ik toch nog veel ‘ja’zeg …

terwijl die eeuwige ja zich allang liet verJAgen.

Hoe ik toch nog glimlach

en meeJA ga in de JA.

Hoe een ‘doemme’ zich opdringt

en verwijt weer de kop opsteekt.

Ik ben nu eenmaal een sucker for love

een kneus, een sukkel …

Mijn eens gezegde niet meer eensgezinde JA

Even glim ik ‘ja’ en voel ik diep in de onderbuik de ‘neen’ leven,

wortels hechten zich aan mijn

zielsverwante ‘neen’ ..

Deze week gaf ik een andere ‘ja’

aan een waardevolle JA-ger

die met mildheid

mijn hart zonder pijl erdoor

cupidogewijs

doet bonzen.

De ene ‘ja’ is de andere niet

meer.

14 thoughts on “

zegt u het maar!

