Ze zegt het zo schoon …

Bravoure, het is me niet vreemd. Kin omhoog, glimlach vastgebeiteld. Bonzend hart dat bijna pijn doet.

Mijn ratio staat niet altijd in hetzelfde netwerk als mijn ziel. Ik weet het zo goed. Tijd heelt. En dat is ook echtentechtig zo!

Geloof me … tijd heelt.

En toch …

Het ontbreekt me aan geduld. Ik wil graag NU alles in orde hebben. NU onverschillig worden voor wat me al jaren kwelt en pijn doet.

En het mindert …

Geloof me … het mindert.

Maar af en toe is er een lied, een lach, een grap, een ogenblik en ik word meteen gekatapulteerd naar een tijd die toen mooi en zorgeloos. was. Een tijd die nu niet meer is en nooit meer zal zijn.

Adele zegt het zo schoon.

Dat wat zij zegt dus …

Geloof me … ik heel.

8 thoughts on “Ze zegt het zo schoon …

  1. Soms zie ik dat ‘geheeld zijn’ als een punt waarop alles zal beginnen en vergeet ik te genieten van de reis ernaartoe. Want helemaal heel zullen we nooit zijn, en het is meer genieten van mensen met een hoekje af…

  2. Lief Bloemeke,
    Jou zal nooit verweten kunnen worden dat je niet bewust leeft, of oppervlakkig bent. Zo’n instelling brengt vaak veel verdriet en pijn met zich mee, maar ook een ongekende rijkdom van voelen, weten en relativeren. x

zegt u het maar!

