Teken van de tijd

En dan gaat Prince dood.

En dan gebeurt wat ge al vijf jaar vermijdt: liedjes. Liedjes van Princen en prinsessen. Van het mooiste meisje van de wereld (waarbij hij zijn neus tegen uw hals vlijde). Van de eeuwwisseling (die een bron van ergernis bleef wegens te veel overuren en te weinig tijd voor iets anders) Van lachen en onnozel doen. (Met het kussen in de rug). Van passie en felheid.

Liedjes die zelfs zoonlief wegdraait in de auto. “Dat wil je niet meer horen, hee mama?” zei hij toen hij acht was. Nu verpinkt hij niets meer en draait alleen nog.

Ik wentel het allemaal weg: Bryan Ferry, Phil Collins, Prince … Het is eeuwen geleden dat hun deuntjes mijn hart beroerden.

Gelukkig zijn die mannen oud (en nu dood dus). Nieuwe nummers brachten ze al eeuwen niet meer uit. (Volgens de die-hards waarschijnlijk wel, maar ik zou het zelf niet weten.)

Het is een onderhuidse fistel. Dat gevoel. Het blijft een mysterie. Net als zijn purpere hoogheid zelve.

En dan leest het vriendje de titel en zegt: Er is een tang voor teken, hee…

Ik glimlach en verwonder me.

Even anders kijken en dan …

Dan gebeurt het niet meer.

 

6 thoughts on “Teken van de tijd

zegt u het maar!

