Mooie man in wording

Verwoed wrijft hij zijn handen tegen elkaar. Zijn wangen rood en zijn neus koud van het buiten voetballen. Het lijkt wel weer herfst, zo fris is het. Hij ziet me kijken en zegt: Ik wrijf mijn handen warm, mama.” Ik glimlach: “Dat zie ik, jongen.” Ik draai me om, drink mijn thee en babbel verder met de schoonzus van het nichtje van het achternichtje dat jarig is.

Na een tijdje kijk ik op en zie ik hem nog steeds wrijven. Ik frons: “Wat is er, jongen?”

“Ik wrijf mijn handen warm, dan mag ik de nieuwe baby aaien.”

Mijn hart groeit.

Even minuutjes later staat hij heel stil naast de nieuwe mama die trots haar nieuwe baby vasthoudt. Zijn wijsvinger heel zachtjes en weloverwogen langs het zachte wangetje. Zijn ogen geconcentreerd op het gezichtje.

Ik kijk en blijf kijken. Wat is hij lief, die groeiende puber van me.

Dat wordt een mooie man.

6 thoughts on “Mooie man in wording

  1. Persoonlijk vind ik zachte mannen ook zoveel mooier dan macho’s. En ik ben blij dat er mama’s zijn die dat waarderen.
    En die song van Borsato, dat vind ik een toppertje.

zegt u het maar!

