De wissel

Vrijdagavond. Eerste avond van eerste schooldag. Zoonlief is een tevreden puber die honderduit vertelt over zijn nieuwe klas. Niet meteen zijn gewoonte. Mijn kind kan in rij staan voor de oscar voor meest gesloten persoon. Na ondergetekende.

Om 8 uur kom ik terug het huis binnen. Na een leuk gesprek met veel gelach bij zijn vader. Ook qua humor zitten we nog steeds op dezelfde lijn.

Het huis is proper. Wegens nieuwe schooljaar kwamen mijn ouders weer poetsen. Wat ik heerlijk vind. Zo proper en opgeruimd krijg ik het nooit.

Ik schenk mezelf een laatste glas gekregen champagne in. De fles was aangebroken bij het bezoek van het nichtje met kindje. Wat weer veel te lang geleden was en dus des te fijner.

De kat kruipt op schoot. Ik steek de ‘gezellige’ lichtjes aan. Ik geniet van ‘Maigret’, een nieuwe reeks op canvas. Mister Bean in betere doen. Wat een goed acteur is hij.

Ik ga een beetje te laat maar nog net op vrijdag naar bed en val in slaap bij mijn favoriete meditatie-app Stop Breathe Think.

Bij het vanzelf wakker worden realiseer ik me dat een fijne nachtrust goud waard is.

Ik scharrel wat rond en besluit om de Happinez uit te lezen met een latte in de veranda in de zetel die ik erfde van mijn grootmoeder met het voetenbankje van mijn grootvader.

Optimistisch besluit ik dat het mooie kleedje aan de kleerkast me nog wel zal passen na een vadsige zomer vol wijn en aperitiefhapjes.

Het past.

Wat een evenwichtig gevoel. Wat een rust en vrede. Wat een heerlijkheid.

En dan krijg ik een cadeautje.

Van de kat. Die moest ook wat heerlijkheid. BAH!21191940_10155811774375362_1404218133304369116_n

4 thoughts on “De wissel

zegt u het maar!

